Czym jest nowoczesna kultura firmy?
Kultura firmy definiuje środowisko pracy i sposób, w jaki pracownicy wchodzą ze sobą w interakcje. Najważniejszą rzeczą w tym jest to, że powinna być unikalna dla danej firmy.
Nie jest możliwe, aby dwie firmy miały tę samą kulturę, a jeśli tak, prawdopodobnie jedna z nich kopiuje pomysły drugiej. Dzieje się tak, ponieważ kultury są tworzone przez ludzi, a firmie może zająć dużo czasu, aby wypracować własną, wyróżniającą się tożsamość.
Jakie korzyści odnoszą firmy z wprowadzenia nowoczesnej kultury?
Nowoczesna kultura wśród firm powinna koncentrować się na zwinności, szybkości i innowacyjności. Nie chodzi o bycie modnym czy popularnym. Organizacje odnoszące największe sukcesy to te, które ciągle się zmieniają i ewoluują, i które są gotowe zaryzykować porażkę, aby osiągnąć sukces.
Kultura firmy jest ważnym elementem przyciągania i zatrzymywania talentów. Kiedy firma ma dobrą kulturę, może przyciągnąć więcej osób z różnych środowisk, z różnymi umiejętnościami i wiedzą, które mogą pomóc jej się rozwijać. A kiedy ten zróżnicowany zespół współpracuje ze sobą, są w stanie tworzyć innowacyjne produkty, które będą liderami na rynku.
Jakie są 3 najważniejsze cechy nowoczesnej kultury firmy?
Trzy najważniejsze cechy nowoczesnej kultury korporacyjnej to środowisko współpracy, szybkie podejmowanie decyzji i płaska struktura firmy.
Odnosząca sukcesy firma jest nie tylko rentowna, ale także jest w stanie utrzymać swoją siłę roboczą. Im więcej pracowników będzie zmotywowanych i szczęśliwych, tym lepsza będzie ich praca. Współpraca jest kluczem do inwestowania w Twoich pracowników, ponieważ pomaga im tworzyć nowe pomysły i wspólnie rozwiązywać problemy.
Szybkie podejmowanie decyzji jest ważne, ponieważ pozwala firmom iść naprzód bez niepewności i wahania. Pomaga im szybko osiągnąć cele i przy mniejszych zasobach, niż gdyby czekali na zgodę wyższego kierownictwa.
Wreszcie płaska struktura firmy powoduje, że pracownicy są bardziej zaangażowani w swoją pracę, ponieważ mogą samodzielnie podejmować decyzje, nie czekając na zgodę wyższych szczebli kierownictwa.
Nowoczesna kultura firmy a tradycyjna kultura firmy
Różne firmy mają różne kultury, co jest odzwierciedleniem wartości firmy. Nowoczesna kultura firmy skłania się bardziej do współpracy i otwartości. Tradycyjna kultura firmy jest przesiąknięta hierarchią, przepisami i formalnościami.
Nowoczesna kultura firmy będzie wspierać zróżnicowaną siłę roboczą, dawać pracownikom swobodę przejmowania odpowiedzialności za swoją pracę i obowiązki oraz zapewniać przejrzystość procesów decyzyjnych. Tradycyjny model będzie miał bardziej stromą, hierarchiczną drabinę, na którą trzeba się wspinać, z wyraźnym rozgraniczeniem między poziomami odpowiedzialności.